شعر درمورد شهرستان فریمان

یصی

شعر در مورد شهرستان فریمان


 

در این بخش همراه شما کاربران یوز وب قصد داریم چندین شعر،دکلمه و سروده های زیبا در مورد فریمان بپردازیم!

پس در ادامه مطلب باما همراه باشید.

شعر در مورد فریمان


 

1-قند فریمان/شاعر:محمد سالاری فر

قند لب ھای فریمانت بھ چند؟

با توام....اسطوره ی بالا بلند

عصمت آھوی چشمت دل فریب

دل بھ موھای بلند تو کمند

نذر ناز چشم ھایت ھستی ام

دیدگانت شعر را جان می دھند

دوستت دارم خیال ماندگار

پلک ھایت را بھ روی من نبند

مھربان قصھ ھای آسمان

لطف کن با شیوه ی لیلی بخند

قند لبھای فریمانت بھ چند؟

با توام اسطوره ی بالا بلند


2-قند فریمان نیستیم/شاعر:مهدی خداپرست

شاعر و رندیم امــا اھل چاخان نیستیم

اھل مدح بعضی از عالیجنابان نیستیم

 

مجری اخبار بس کن! یا تو خیلی ساده ای

یا کھ ما ھا با خبر از قیمت نان نیستیم َ

 

علم شورش را درآورده ست در آن سوی مرز

ما ولی راضی بھ تعطیلی پیکان نیستیم

 

آن کھ از ما پول می گیرد بھ منبر می رود

خوب می داند کھ ما دنبال ایمان نیستیم

 

شیخ بعد از سیل وقتی زیر لب تکرار کرد

بارالھا شکر ما اھل لرستان نیستیم ؛

 

گفت شیطان با خدا آیا نفھمیدی ھنوز

ما چرا حاضر بھ سجده پیش انسان نیستیم؟

 

با دو تا گوشم شنیدم در کلیسا گفتھ اند

ما مسیحی ھا ھمان بھتر مسلمان نیستیم

 

ای کھ گفتی انتھای طنزھایت تلخ ھست

ما خیاریم ای جگر ، قند فریمان نیستیم


3-بی اجازه ....به چشمان آبی یک نفر/شاعر:رضامحمدزاده

خزر چشم تو امشب،همه طوفان شده است
وبساط چمنم حال ، پریشان شده است

تو چنان رعد در این ثانیه شمشیر زدی
برهوت دو لبم،پشته ی باران شده است

و همانی که شبی باعث آدم شده بود
همه در چشم تو و ، آیه ی قران شده است

و به فانوس تو هم دل نتوان بست که باد
برده سو سوی تو و شام غریبان شده است

زورق طاقت من تاب چنین موج نداشت
به نسیمی هم از آن موج چه ویران شده است

مثل عشق من و دیده ی دریائی تو
مثل رود ارس ، قند فریمان شده است


4-شهر من فریمان/شاعر: مجید باوفا

🔹به نام یزدان کشور من ایران شهر من فریمان 
🔹دوباره صف به صف در کنار یکدیگراشتیاق مدرسه شور زندگی به سر
🔹پر از امید است پر از هیاهو پر از طراوت پر از تکاپو
🔹کشور من ایران شهر من فریمان شهر من فریمان
🔹سپاس سپاس سپاس سپاس
🔹معلم من ای چراغ راه من نگاه گرم تو پناهگاه من
🔹ما هم پیمانان فرزندان ایرانیم فرزندان ایرانیم
🔹کشور من ایران شهر من فریمان شهر من فریمان
🔹سپاس سپاس سپاس سپاس


5-شعر از جناب آقای جواد عطار عزیز

اگه از مرز هرات تا به خود عراق بری
با صفا مثل فریمون به کجا سراغ دری
پاکیِ آب و هواش تو خاص و عام زبونزدَ
بیست که چی عرض بکونوم نمره ای شهر خودِ صَدَ
شهر ما تابستوناش باحاله و دیدنیه
ندری حرفمو باور دیدنش مجانیه
طبیعت تو شهر ما کلی حساب کتاب دره
شاهون و باغ عباس و آبشار چارتکاب دِره
فلکه چار شیر و چار دالونایو جنگل و بند
بوده سوغاتیه ای شهر از قدیما خودِ قند
سربند وقته مری بم سر صبح اول وخت
جادَّره قشنگ پوشوندن شاخ و
بِرگای درخت
مُردم فریمونوم که قابل ستایشن
خو گرفتن از هواش پاکن و بی آلایشن
اگه او زنبوری که شاهه ره نیش زد مِگذیشت
شهر مام از پایتخت العانه چیزه کم ندیشت
اگه ساحلسر شوم یَک جوره روبرا بشه
پایتخت چی عرض کنوم کل ایران خرابشه


6-شاعر:ناشناس

دِرَگ و ریشه مو عشقِِ فریمونه بُرار
بِنَزُم که پِندَری مُلکِ سُلیمونه بُرار
دلِ ما خَنَش کلونه دِ مثال کوه دال
خنه کلون مِگَن مُختَصِ مِهمونه بُرار
بِنِا هاش مثلِ رباط و کوره و چاردالونا
از قدیمایه قشنگه خیله میزونه بُرار
تا مِگَن قندِ فریمون دَهَنُم مُفتَه دِ او
ندرَ لنگه دِ ایرون باب دُندونه بُرار
بَندِِ خوشکلِ درَ که هوشِ از سر مُبُرَ
گفتن از بند فریمون مَگه آسونه بُرار
مُبُره او وهواش دل از همه خلقِ خدا
سرحال میَره هردل که پریشونه بُرار
اگه دِردمندی ودِردتو دَرمون نَدَره
بخدا دِوای دَردت اوِ شاهونه بُرار
سر سال وقته خدا مِندَزَه فرشِ گُلگلیر
عشق دنیارمِکِنه هرکه فریمونه بُرار
فِریمون از نظرِ پَهلِوَنی هَمچیه که
دِ مثل پهلووناش رستمِ دِستونه بُرار
قَلی بافی وکشاورزی و صدتا کَرخَنَه
مثلِ فرهنگ و هنرما نمایونه بُرار
قلمِ مطهری بودک ،که دنیار تیکو داد
مِنزِم ما به او که شهیدِ ایمونه بُرار
ایوم ،از بَختِ خوشِ مایَ که شهرِ فریمون
هَمسیی(همسایه) نزدیکِ سلطونِ خراسونه بُرار


در ادامه بخوانید : -حکایت های قدیمی فریمان

بسیار زیبا بود

لذتتتت بردم

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.