جاذبه های گردشگری شهرستان فریمان

در این مطلب میخواهیم شما را با مناطق گردشگری و توریستی،گردشگری شهرستان فریمان آشنا کنیم.

با ما در ادامه مطلب همراه باشید!


AA

تنگل روستای مراغه

       تنگل (دره) روستای مراغه که در یک کیلومتری جنوب روستای مراغه (45 کیلومتری غرب فریمان) واقع شده از مواهب طبیعی زیبایی برخورداراست. دره باریک مراغه که از میانه آن رودخانه پر آب و دائمی عبور می کند در اطراف خود نیز طبیعت سرسبز و پردرختی دارد که برای پیاده روی و طبیعت گردی محل بسیار مناسبی است.
آدرس: کیلومتر 40 جاده مشهد به فریمان- دست راست- 20 کیلومتر فرعی آسفالته


ش

پارک جنگلی فریمان(شهید فهمیده)

       این پارک بزرگ جنگلی در حاشیه میدان شهید مطهری شهر فریمان قرار دارد. رودخانه فصلی ای که از داخل آن می گذرد چشم انداز زیبایی به آن بخشیده است. پارک جنگلی فریمان به فضای بازی کودکان نیز مجهز است. این پارک شهری، جزء مناطق جنگلی فریمان به حساب می آید که دارای 6 هکتار وسعت می باشد و مهم ترین گونه های درختی آنرا کاج و سرو تشکیل می دهد. پارک جنگلی فریمان هم اکنون به تجهیزاتی مثل فضای بازی کودکان و...مجهز است. مقبره مطهر تعدادی از شهدای گمنام نیز در این پارک قرار دارد.
آدرس: فریمان-  حاشیه میدان شهید مطهری


ض

آبشار چهارتکاب

چهارتکاب، روستایی از توابع بخش قلندرآباد شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی ایران است. همچنین چهار تکاب یکی از مناطق مورد علاقه کوهنوردان و صخره نوردان  و مکان بسیار مناسبی برای تمرین صخره نوردی و درگیری با سنگ است و در هنگام پیمودن مسیر آبشار ها استفاده از طناب و دیگر وسایل مورد نیاز اجتناب ناپذیر است. برای دسترسی به آبشار نیاز به 2 ساعت پیاده روی است و تا حدودی به مهارتهای فنی نیاز دارد. آبشار در ارتفاع 1911 متری از سطح دریا واقع شده و ارتفاعات سیاه چوبین فریمان آن را احاطه کرده است. دسترسی به این آبشار از طریق مسیر جاده سد فریمان به سمت تقی آباد، سپس مسیر جاده کله منار، روستای چهارتکاب و بعد از آن مسیر آبشار امکانپذیز است.ت.
 آدرس: شهرستان فریمان- بخش قلندرآباد- روستای چهارتکاب


لا

چشمه آبگرم شاهان گرماب

      چشمه آبگرم معدنی شاهان گرماب فریمان که یکی از منحصربه فردترین چشمه های قابل شرب جهان است، دارای خصوصیات درمانی زیادی است. اعتقاد قوی مردم به شفاء بخشی این اثر طبیعی باعث شده همه ساله عده زیای از گردشگران داخلی و خارجی جهت استفاده از این آبگرم به فریمان سفر نمایند. این موهبت خدادادی در روستای شاهان گرماب ( 63 کیلومتری شهر فریمان و در دهستان سفیدسنگ) واقع است.
آدرس: شهرستان فریمان- بخش قلندرآباد- روستای شاهان گرماب (30 کیلومتری سفیدسنگ)


بی

منطقه حفاظت شده طبیعی کلیلاق
منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت 41 هزار و 73 هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت جام قرار دارد. حضور گونه های ارزشمندی همچون قوچ و میش، کل و بز، پلنگ و نیز تراکم پوشش گیاهی ازدرختان کهنسال اورس، گواهی بر پتانسیلهای غنی درمنطقه است که مأمنی برای زیست ذخایر ارزشمند ژنتیکی و تنوع مطلوب زیستی به شمار می رود. این منطقه در فاصله 25 کیلومتری شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی واقع شده است. کوه کلیلاق با ارتفاع 2942 متر از قلل مرتفع منطقه و بلدنترین نقطه منطقه شکار ممنوع کلیلاق به حساب می آید. در این منطقه درخچه های زیربار (زرک کوهی) به وفور قابل مشاهده است.
منطقه «کلیلاق» از تنوع زیستی غنی برخوردار است به طوری که حیواناتی مانند قوچ و میش وحشی، کل و بز، پلنگ و کفتار و انواع پرندگان، خزندگان و حشرات گوناگون را می توان در این منطقه مشاهده کرد. این تنوع کم نظیر، مدیون عوامل مساعد زیستگاهی از جمله توپوگرافی مناسب، نزولات جوی خوب، پوشش گیاهی و چشمه سارها است . گونه های مختلف جانوری در منطقه شامل قوچ و میش وحشی، کل و بز کوهی، پلنگ، گرگ، شغال، روباه، گربه وحشی، گراز و… و پرندگان شامل عقاب طلایی، دلیجه، کبک، تیهو و… و خزندگان را انواع مارها، لاک پشت و…

#حدود_اربعه
شمالاً: از روستای کلاته رحمان در امتداد دامنه ارتفاعات منطقه تا روستای خوک آب (قند آب) و سپس تا روستای ساقچه و از آنجا در امتداد دامنه ارتفاعات منطقه تا کلاته آقامحمد و در انتها تا بند بتنی دهنه ابدال آباد
شرقاً: از بند بتنی دهنه ابدال اباد در مسیر رودخانه تا روستای سورستان.
جنوباً: از روستای سورستان در امتداد دامنه کوه تا روستای علیک و سپس در امتداد ارتفاعات بازگیر امتداد می‌یابدتا روستای ژرف.
غرباً: از روستای ژرف در امتداد جاده ژرف به فریمان تا کلاته منار و از کلاته منار در امتداد دامنه کوه تا روستای چهارتکاب و سپس تا روستای کلاته رحمان

آدرس: شهرستان فریمان-  بخش قلندرآباد- روستای چهارتکاب


 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی